maandag 26 september 2011

Ovenschotel met witlof en aardappels

Naast feedback over de tekst krijg ik ook vragen over de technische kant van dit weblog. Zo waren de berichten  niet goed leesbaar op een smartfoon, en er konden met een smartfoon ook geen reacties geplaatst worden. Als het goed is kunnen de smartfoon bezitters onder u nu wel berichten lezen en reacties achterlaten. Toen kwam de opmerking dat het zo handig zou zijn als men recepten zou kunnen zoeken.
Dat kan inderdaad niet met een smartfoon, maar wel weer met een heuse computer. Aan de rechterkant van uw scherm ziet u namelijk een zogenaamde cloud. Een “wolk” waarin allerlei ingrediënten staan. Als u op één van de  ingrediënten klikt vindt u alle recepten met dat ingrediënt.

U ziet. Ik probeer aan al uw wensen tegemoet te komen. Maar nu kreeg ik via een ander kanaal de vraag of ik niet kan regelen dat u een foto van de inhoud van uw koelkast download en dat ik dan even een receptje plaats.
Natuurlijk. Doe ik. En dan kom ik het direct voor u klaarmaken, zal ik dan gelijk even de was en de strijk doen? Anders nog iets dat ik voor u kan regelen? De kinderen ophalen uit school, uw medicijnen ophalen bij de apotheek, een fles wijn bij het diner meenemen?

Als u echt met uw handen in het haar zit, of u wilt mij een leuke uitdaging geven mag u natuurlijk altijd een reactie achterlaten. Of een mailtje sturen. En dan zal ik bezien of ik daar dan een recept van kan brouwen. Maar als u een foto wilt uploaden moet u zelf maar even bedenken hoe dat technisch kan.

En dan nu. Hollandsche pot. Ovenschotel met witlof en aardappels.

Ovenschotel met witlof en aardappels
700 gram kruimige aardappels, geschild en in grote stukken gesneden
8 kleine stronkjes witlof (of 4 grote)
8 plakken achterham
1 recept bechamelsaus
250 gram geraspte kaas
een scheutje citroensap
zout

Kook de aardappels met een klein beetje zout gaar. Haal de buitenste bladeren van de witlof en verwijder zoveel mogelijk van de harde kern, snijd eventueel in de lengte door. Kook de witlof in water met een beetje citroensap en zout hooguit 5 minuten, dan blijft de witlof lekker knapperig. Laat goed uitlekken. Maak intussen de bechamelsaus en verwarm de oven voor op 180 graden. Roer ongeveer de helft van de kaas door de saus. Leg de gekookte aardappels op de bodem van een ovenschaal, wikkel alle witlofstronkjes in een plakje ham en leg deze tussen en op de aardappels. Verdeel de bechamelsaus over de witlof en aardappels en strooi de rest van de kaas erover. Bak het geheel in een kwartier goudbruin in de oven.

3 opmerkingen:

Neel zei

okk ik voel me toch aangesproken.. dusch ik reageer even. Je posts zijn op mijn smartphone (een blackberry) praktisch niet te lezen, dat ligt niet aan jou.. maar volgens mij aan de BB-mobiele site van blogger. ik zal het je binnenkort wel even laten zien, maar scrollen op die site is niettt te doen. maar zal met normale smarphones ongetwijfeld prima zijn. gelukkig heb ik ook een gewone laptop dus geen enkel probleem!

ten tweede: de woordwolk is inderdaad wel een relatief goed middel om te kunnen zoeken zonder echte zoekmachine :) maar alles valt of staat met de tags die jij je bericht geeft, duschh... zolang jij dat goed doet heb ik nietsch meer te klagen (ok ik hou nu op met sch).

hihi doeiii

Irene zei

Dat van die blackberries wist ik niet, moet je me maar eens laten zien.

Enne, die tags. Die houd ik dus altijd heel goed bij. Dusch. Toch?

Neel zei

okeee.. tevreden :)