vrijdag 24 juni 2011

Wraps met merguezworstjes en salade

Soms hoeft koken niet zo ingewikkeld te zijn. Regelmatig kies ik voor de makkelijke weg, flans ik snel iets in elkaar of koop ik iets dat al bijna af is. Nog vaker eten we hier “kindereten”. Eten waarvan ik zeker denk te weten dat mijn kleuter dit met minimaal gezeur gaat eten. Meestal zeurt de kleuter dan alsnog, dat schijnt een beetje bij kleuters te horen, dat ze zeuren over eten. En alleen maar patat willen eten, of pasta met niks.
Goed. Waar gaat dit heen? Laatst maakte ik mijzelf er weer eens makkelijk vanaf, maar dat bleek wel erg smakelijk te zijn en zelfs de kleuter was matig enthousiast. En u heeft dan misschien geen kleuter, maar dan toch wel zin in iets makkelijks, smakelijks en toch gezonds. Dusch. Maakt allen wraps.
Wat een rotwoord is dat eigenlijk, wraps. Zegt u het maar eens een paar keer achter elkaar: wraps, wraps, wraps. Rotwoord toch? Maar wel lekker.

Wraps met merguezworstjes en salade
Een berg wraps, maat medium (reken per volwassene op 2.5 en per kind op 1.5)
Merguezworstjes (ook per volwassene 2.5 en per kind 1.5) (mijn kinderen hebben liever knakworsten, dat kan natuurlijk ook)
Komkommer, geschild, zaadjes verwijderd en in stukjes
Tomaten (lekkere!), in stukjes
Avocado, geschild en in stukjes
Koriander, gehakt
Lenteui, gehakt

Meng de tomaten en komkommer tot een salade. Meng de avocado, koriander en lenteui ook tot een salade. Bak of gril de mergquezworstjes. Laat iedereen aan tafel een wrap vullen met een worstje en wat van de salades. Ook lekker met een beetje zure room.

Geen opmerkingen: