donderdag 7 oktober 2010

Pasta met rode saus

Het schrijven van stukjes valt me een beetje zwaar deze week. Begrijp me vooral niet verkeerd: aan inspiratie geen gebrek en hoewel ik het natuurlijk ook gewoon druk, druk, druk heb, kan ik er ook wel tijd voor vinden. Maar op één of andere manier lukt het me niet. Wat in mijn hoofd nog een goed idee leek blijkt op het scherm een stuk minder geestig en interessant. Of blijkt op het scherm vooral een erg lang verhaal. En van wat er deze week bij ons op tafel stond kan ik ook geen nieuwe recepten voor u breien. Dus. Iets simpels. En volgende week weer uitgebreide stukjes en recepten.

Pasta met rode saus
1 ui
Ongeveer 100 gram spek in blokjes
1 teen knoflook
1 of 2 stengels selderij
2 wortels
½ glas rode wijn
1 blik tomatenblokjes
1 eetlepel oregano
1 bouillonblokje
Scheutje olijfolie
Peper en zout
En pasta natuurlijk

Verhit de olie in een ruime pan. Bak ui en spek aan. Voeg knoflook, selderij en wortel toe en bak het geheel ongeveer 10 minuten. Blus af met de rode wijn. Voeg de tomatenblokjes, oregano en het bouillonblokje toe. Laat ongeveer 20 minuten sudderen. Kook ondertussen de pasta volgens de gebruiksaanwijzing of het pak. Proef de saus en voeg eventueel peper en zout toe. Serveer met verse geraspte Parmezaanse kaas.

Geen opmerkingen: